برای ظهور، کار کوچکی کنیم

۶ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

Mahdi is a moon.

The face of the Mahdi shall shine upon the surface of the Moon.

This shine is because of his ancestors.

shine history of his family is special reason to trusting him.

When you have special ancestors of course you should be special.

  • فاطمه فاطمی

غیبت امام زمان به معنای پنهان‌شدن و زندگی مخفی امام مهدی(عج) آخرین و دوازدهمین امام از سلسله جانشینان پیامبر اسلام(ص)، یکی از اعتقادات مهم شیعه دوازده امامی است. بنابر آموزه‌های شیعه، امام مهدی(عج) دو غیبت داشته است: غیبت صغری که شصت و نه سال طول کشیده و غیبت کبری که هنوز ادامه دارد. در دوران غیبت صغری امام مهدی(عج) از طریق چهار نائب با شیعیان ارتباط داشته است اما در دوران غیبت کبری، ارتباط ظاهری امام با مردم قطع گردیده.

ماهیت غیبت

در چگونگی غیبت برداشت‌های مختلفی از روایات به دست آمده است؛

  1. پنهان بودن جسم (ناپیدایی): در این نظریه، جسم حضرت مهدی(عج) از دید ظاهری مردم پنهان است و این پنهانی از طریق اعجاز صورت می‌گیرد. زیرا بر اساس این دیدگاه حضرت مردم را می‌بیند ولی مردم او را نمی‌بینند. به گفتۀ سید محمد صدر این نظریه ساده‌ترین نظریه علمی قابل قبول درباره پنهان شدن و رهایی ایشان از ظالمان است. این برداشت با معنای لغوی غیبت و روایاتی که آن حضرت را به خورشید پشت ابر تشبیه کرده است همخوانی بیشتری دارد.
  2. پنهان بودن عنوان (ناشناسی): مراد از غیبت این نیست که حضرت در کوه، غار یا جای دیگری پنهان است، بلکه مقصود از غیبت ناشناخته بودن آن حضرت است نه پنهان بودن. بر اساس این نظریه حضرت مهدی(عج) از دید ظاهری مردم پنهان نیست، بلکه در میان مردم زندگی می‌کند، مردم او را می‌بینند اما نمی‌شناسند. این پنهانی به طور عادی نیز واقع می‌شود. سید محمد صدر این دیدگاه را پذیرفته است. و برای اثبات آن به دلائلی استناد می‌کند، از جمله:
    1. روایاتی که می‌گویند حضور او در مراسم حج به گونه‌ای است که مردم را می‌بیند و می‌شناسد و مردم نیز او را می‌بینند ولی نمی‌شناسند.
    2. روایاتی که اطلاع از مکان آن حضرت را خطر دانسته‌اند. مانند توقیعی که از سوی حضرت به محمد بن عثمان صادر شد و در آن فرمود: «ان وقفوا علی المکان دلّوا علیه» یا گفتۀ ابوسهل نوبختی اگر من مانند حسین بن روح نوبختی بر مکانش آگاه بودم شاید در مناظرات آن را افشا می‌کردم. با این استدلال که خطر و احتیاط، در فرض شناختن آن حضرت درست است و در صورت غیبت جسم و شخص، خطری متوجه ایشان نیست.
    3. آوردن معجزه زمانی است که اقامه حق منحصر در آن باشد. بنابراین اگر حفظ امام زمان با پنهان شدن جسم آن حضرت باشد، می‌بایست از طریق اعجاز صورت گیرد در حالی که وقتی حفظ آن از طریق عادی مانند پنهان بودن عنوان امکان دارد، وقوع معجزه بی‌معنا است.
  3. پنهان بودن جسم و عنوان: در مواردی جسم حضرت مهدی(عج) از دید مردم پنهان است و در مواردی توسط مردم دیده می‌شود؛ اما شناخته نمی‌شود. آیت الله صافی گلپایگانی معتقد است که بر اساس احادیث و نیز حکایات ملاقات افراد با امام مهدی می‌توان نتیجه گرفت که غیبت به هر دو شکل (ناپدید شدن و ناشناس بودن) وقوع دارد، بلکه گاهی در زمان واحد هر دو شکل واقع شده است.

غیبت پیامبران پیش از اسلام

مساله غیبت در دوران گذشته در برخی از پیامبران وجود داشته است. بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین، تعدادی از پیامبران، مانند: صالح، یونس، موسی، عیسی و حضرت خضر(ع) به دلایلی نظیر امتحان امت خود، از انظار مردم پنهان شدند. در پاره‌ای از روایات از غیبت پیامبران به عنوان یک سنّت الهی یاد شده که در میان امت‌ها جریان داشته است.

 

 

  • فاطمه فاطمی

ما نمی‌توانیم به صورت قطعی و مشخص بشناسیم و بگوییم که "دجال" یک شخص است یا یک جریان، و او [آن] کیست؟ بلکه می‌دانیم که هر اهل باطل، دروغ و حقه و خدعه‌ای که مردمان را می‌فریبد، "دجال" است. اما، به صورت قطعی می‌دانیم که حضرت امام مهدی علیه السلام کیست؟ چرا غیبت نموده و چرا و چگونه ظهور و قیام می‌نمایند؟ و شرایط لازم برای تعجیل در ظهور ایشان چیست؟

ما مکلف نشده‌ایم که "دجال" را به صورت شناسنامه‌ای بشناسیم، اما مکلف شده‌ایم تا امام زمان خود را چه به لحاظ اصل و نسب و چه به لحاظ رتبه، مقام و جایگاه الهی‌اش بشناسیم، تا غیر مسلمان از دنیا نرویم.

البته، ما مکلف به "دشمن شناسی" نیز هستیم، آن هم نه به صورت ظاهری، شناسنامه‌ای و مقطعی؛ ولی تا دوست را نشناسیم، دشمن را نخواهیم شناخت.

راه‌های گوناگون دشمن شناسی نیز برای ما تبیین شده است، چرا که از جانب خداوند منّان، از یک حجت درونی برخوردار هستیم به نام عقل، و از حجج بیرونی که پیامبر اهل بیت علیهم السلام بهره‌مند شده‌ایم که کتاب خدا را به  ما تعلیم داده و به راه رشد و سعادت رهبری می‌کنند.

  • فاطمه فاطمی

“ Al-Masih ad-Dajjal”是阿拉伯名称,是“虚假的弥赛亚,骗子,欺骗者”的邪恶名称。

  • فاطمه فاطمی

우리가 구속을 기다리라는 말을했을 때, 그것은 최종 구속 [이맘 마디 (Imam Mahdi)의 재연]만을 말하는 것이 아닙니다. 대신, 막 다른 골목을 열 수 있습니다. 모든 문제를 해결할 수 있습니다. 이것이 구원의 진정한 의미입니다 : 구원. 기다림으로부터 배우는 무슬림은 구속을 배우고 인간의 삶에는 열 수없는 막 다른 곳이 없다고 가르친다. 또는 인간은 소망을 잃고 소망이 없어 질 것이라는 구실로 행동하지 않을 수 있습니다. 못! 인간의 삶의 마지막 단계에서 수많은 압제적이고 무자비한 행동에 대항하여 구속의 태양이 떠오를 것입니다. 그러면 일상의 막 다른 골목에서 구속이 예상됩니다. 이것이 모든 인간에게 희망의 교훈입니다. 이것이 참으로 기다리는 것이 모든 인간에게 제공되는 교훈입니다. 따라서 구속을 기다리는 것이 최선의 행동으로 간주됩니다.

 

What are the epitomes of awaiting salvation?

When we are told to await redemption, it does not only refer to the final redemption [reappearance of Imam Mahdi (a.s.)]. Instead, it means that any dead-end can be opened; any problem can be resolved. This is the true meaning of redemption: salvage. Learning from awaiting, a Muslim is taught redemption and is taught that there is no dead-end in human life which cannot be opened; or that humans can lose hope and stop acting on the pretext that it would be useless. Never! When at the final stage of human life, against the myriad of oppressive and merciless actions, the sun of redemption will rise, then, in daily dead-ends of life, redemption is expected, too. This is the lesson of hope for all humans; this is the lesson that true awaiting offers to all the humans. Thus, awaiting redemption is regarded as the best of actions.

나는 불의와 폭정으로 가득 찬 것처럼 정의로 지구를 채울 사람입니다.

  • فاطمه فاطمی

 Awaiting means expecting an event that will definitely happen. This is the meaning of awaiting. Awaiting means that this future is definite. This is especially true if we are awaiting a living and primed entity.

 We are not awaiting someone who has not been born yet. No, we are awaiting someone who exists and is present among us. There are certain narrations according to which people can see him, but they do not recognize him. In certain narrations, he has been likened to Prophet Joseph whose brothers used to see him. He was present among his brothers and he used to sit beside them, but they could not recognize him. It is such a clear and motivating truth. This facilitates awaiting. Humanity needs this awaiting and the Islamic Ummah needs it even more. This waiting puts responsibilities on the shoulders of human beings.

When he looks at me

I can touch the sky

I know that he's alive

 

When he blesses the day

I just drift away

All my worries change

I'm glad that he's alive

  • فاطمه فاطمی